Kamenné planety > Mars > Podrobné snímky povrchu

Podrobné snímky povrchu

Následující snímek by se dal zařadit mezi tzv. "klikací" mapy. Liší se však v několika směrech a to tím, že povrch Marsu je rozdělen na mnohem více oblastí (zhruba 500), podrobnější snímky jsou uloženy v grafickém gif souboru a nejsou zde uvedeny popisy jednotlivých útvarů a proto není zařazen mezi mapy, ale podrobné snímky povrchu planety. Snímky byly vytvořeny na základě dat, které pořídil laserový výškoměr MOLA kosmické sondy Mars Global Surveyor. Jednotlivé snímky jsou uměle vybarvené, barva závisí na výšce určité oblasti, modrou barvou jsou zobrazená nejníže položená místa, oblasti zabarvené žlutou barvou mají zhruba nulovou výšku a nejvýše položené oblasti jsou zobrazeny bílou barvou.

Mapa

Data z měření laserovým výškoměrem MOLA, která byla získána v říjnu 2000, lze zpracovávat různým způsobem. Vědecký tým vytvořil topografickou šrafovanou mapu reliéfu planety s vysokým rozlišením. Rozlišovací schopnost mapy je 0,125° (300 bodů na palec) a do 70° severní a jižní šířky je zobrazena v Mercatorově projekci.

Snímek GIF
rozlišení souboru: 752 x 432
velikost souboru: 226,1 kB
Globální mapa povrchu Marsu
Snímek JPG
rozlišení souboru: 752 x 432
velikost souboru: 18 MB
Snímek povrchu planety Mars získaný z dat přístroje MOLA. Je možné si vybrat, jak velký soubor můžete zkopírovat a také v jakém rozlišení obrázek chcete.
Mapa Marsu v šedých odstínech
Podrobný snímek povrchu Marsu v šedých odstínech. Snímek byl pořízen kosmickou sondou Viking. Po kliknutí se zobrazí obrázek v rozlišení 4000x2000.
Stránka byla od 15. 1. 2010 zobrazena 15124krát.

* * *    Zrcadleno ze stránek astronomia.zcu.cz/planety/mars/1183-podrobne-snimky-povrchu    * * *